• OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,02%37 948,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,39
  • OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,02%37 948,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,39
  • 30.05.15, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maailma 10 väärtuslikumat brändi

Uuringufirma BrandZ pani kokku nimekirja kümnest ettevõttest, kelle brändi väärtus on kõige suurem, vahendab CNN Money.
Marlboro.
  • Marlboro. Foto: Bloomberg
1. Apple: 247 miljardit dollarit
Veel eelmine aasta oli kõige väärtuslikum bränd Google. Sel aastal on Apple tehnoloogiagigandist aga möödunud. Apple’i brändi väärtus on kasvanud viimase aasta jooksul 67 protsendi võrra – ettevõte on jätkanud oma toodete globaalset reklaamimist.
Ettevõttel on väga hästi läinud näiteks Hiinas, kus nad on konkurentidelt nagu Samsung, Xiaomi ja Huawei tublisti turuosa ära võtnud. Lisaks sellele on Apple’i uus toode Apple Watch maailmas tekitanud tublisti furoori.
2. Google: 174 miljardit dollarit
Google’i brändi väärtus on viimase aasta jooksul tõusnud 9 protsendi võrra. „Google on olnud väga tubli, lihtsalt Apple on olnud veel tublim,“ ütles BrandZi analüütik Elspeth Cheung.
Ettevõte domineerib jätkuvalt internetiotsingu turgu ning Google’it peetakse üheks parimaks tööandjaks. Samas võib öelda, et Google’il on ka mitmeid väljakutseid – näiteks tunnevad inimesed muret ettevõtte privaatsuspoliitika pärast.
3. Microsoft: 116 miljardit dollarit
Microsoft on pikalt kasutanud oma Windowsi operatsioonisüsteemi suure raha teenimiseks. Alates uue tegevjuhi Satya Nadella töö alustamisest on asjad aga muutunud, ütles Cheung. Ettevõte pakub oma Windows 10 operatsioonisüsteemi tasuta uuendusena neile, kel on 7 või 8.1 juba olemas.
Cheung ütles, et ettevõtte jaoks on tegemist pöördepunktiga, sest oma tooted muudetakse paremini kättesaadavaks. Eelmisel aastal oli Microsoft brändide edetabelis 4. kohal.
4. IBM: 94 miljardit dollarit
IBMi brändi väärtus on võrreldes eelmise aastaga vähenenud 13 protsendi võrra. Eelmisel aastal oli ettevõte kolmandal kohal. Cheung ütles, et brändi väärtuse vähenemine on tingitud suure konkurentsiga pilveteenuste turule panustamisest. IBM peab seal konkureerima ettevõtetega nagu Amazon ja Microsoft.
Väärtust on alla viinud ka madalam kasumlikkus, nentis Cheung. Viimases kvartalis teatas IBM tulemustest, mis jäid analüütikute ootustele alla. „Oleme oma tulemustes pettunud,“ ütles ettevõtte tegevjuht Ginni Rometty pärast tulemuste teatamist.
5. Visa: 92 miljardit dollarit
Visa tõusis väärtuslikemate brändide edetabelis kahe koha võrra viiendale kohale. Krediitkaardiettevõtte brändi tõus on olnud „väga muljetavaldav“ ja ülemaailmne käive suurenes tublisti, ütles Cheung.
Samas tõi ta välja, et Visa peab teadlik olema konkurentsist, mida tehnoloogiafirmad neile tõenäoliselt tulevikus pakkuma hakkavad. Näiteks PayPal on viimastel aastatel tublisti käivet kasvatanud.
6. AT&T: 89 miljardit dollarit
Kahel USA suurimal telekomifirmal – AT&Tl ja Verizonil on olnud hea aasta. AT&T brändi väärtus tõusis 15 protsendi võrra 89 miljardi dollarini – see andis ettevõttele kuuenda koha. Cheung ütles, et AT&T püüab tarbijate jaoks olla rohkem elustiili bränd. Ettevõte pakub lisaks telekomiteenustele ka meelelahutusteenuseid.
Firma aktsia on üleüldisele turule aga alla jäänud ning ettevõte kaotas koha ka Dow Jonesi indeksis. Viimase 12 kuu jooksul on aktsiad kukkunud 2 protsendi võrra.
7. Verizon: 86 miljardit dollarit
Verizon tahab domineerida tulevikus, kus televisioonikanaleid ja muid meediume kantakse üle interneti kaudu. Seetõttu ostis ettevõte hiljuti 4,4 miljardi dollari eest ka AOLi. Eesmärk on tekitada digitaalmeedia ärisse uus mängija – selleks liideti üks suurim mobiilse võrgu pakkuja ettevõttega, kes pakub teenuseid läbi selle võrgu.
Cheung ütles, et Verizoni tuleviku osas on ta optimistlik. Eelmise aasta jooksul tõusis brändi väärtus 36 protsenti.
8. Coca Cola: 84 miljardit dollarit
Coca-Cola bränd – kuhu kuuluvad Coca-Cola Light, Diet ja Zero tooted – on olnud BrandZi nimekirjas kümne hulgas juba kümme aastat järjest. Coca-Cola brändi väärtus tõusis aastaga aga vaid 4 protsenti. Sellega kukkus ettevõte kahe koha võrra.
Cheung ütles, et ettevõte ei ole lihtsalt suutnud arenevatel turgudel piisavalt kasvada – see on ka brändi tagasi hoidnud.
9. McDonald’s: 81 miljardit dollarit
McDonald’si bränd on viimase aasta jooksul tugevalt kannatada saanud ning väärtus on langenud 5 protsendi võrra. Võrreldes eelmise aastaga kukkus ettevõte viiendalt kohalt üheksandale. Kiirtoiduketi kasumlikkus on murenemas ja müük vähenemas. Järjest rohkem tarbijaid eelistab konkurente nagu Chipotle.
McDonald’s ei anna alla võitluseta. Ettevõte muudab pidevalt oma menüüd ning proovib kuvandit muuta – traditsiooniliselt kasutatud kollaselt ja punaselt värvilt minnakse järjest rohkem üle rohelisele.
10. Marlboro: 80 miljardit dollarit
See võib tulla üllatusena, aga Marlboro bränd on BrandZi TOP10-s olnud juba 10 aastat järjest (10 aastat tagasi hakkas BrandZ üldse brändide kohta teavet avaldama). Kusjuures viimase aasta jooksul tõusis brändi väärtus 19 protsenti.
„Turunduskampaaniad on neil piiratud, aga bränd on ikkagi väga tugev,“ ütles Cheung ja lisas, et reklaamikeelud erinevates riikides on pigem aidanud Marlborol oma turuliidri positsiooni hoida. Marlboro on suurim sigaretibränd maailmas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele